Wednesday, February 27, 2008

Ikväll är det fest!

Japp, ikväll ska jag ut och undersöka nattlivet i min nya, tillfälliga hemstad. Jag ska hem till två av min gruppkompisar på förfest och sen ska de visa mig hur man festar i Nottingham. Vi ska tydligen dricka sangria hos dem först, och sen ska vi gå till ett av studentställena i stan.

Det är rätt skönt att jag har väntat med att gå ut för nu känner jag mig rätt säker på staden och jag hittar om jag skulle tappa bort dem, vilket jag såklart inte planerar att göra, men man vet ju aldrig med mig...Hade jag däremot gått ut direkt när jag kommit hit så hade jag varit helt körd om jag blivit lämnad ensam i den här staden. Mitt lokalsinne är ju inte det bästa liksom, och med tanke på att jag hela tiden lyckas glömma namnet på gatan som vi bor på så hade ju inte ens en taxi kunnat hjälpa mig. Men nu behöver varken jag eller någon annan (mamma) oroa sig för det, för nu hittar jag hur bra som helst :)

Nä, nu ska jag börja göra mig lite fin här! Wohooo!

2 comments:

Anonymous said...

Hoppas du hade kul ute! Vad kul att du ska vara med på bilderna också! Spännande! Är du hemma hela kvällen på söndag? Bara så jag kommer in... Ta hand om dig så syns vi snart! Kram

Anonymous said...

Tips från Coachen!!!
Man kan skriva adressen på en lapp och ha med sig så kan man visa upp den för taxichauffören......
Janne