Friday, February 29, 2008

En (regnig) dag som modell

Nu har jag kommit hem från en dag i regnet. Nu känns det att man är i England... Men det har inte stoppat oss från att göra fotojobbet till vårt arbete inte. Nejdå, i morse körde vi iväg ut på landet, långt som tusan åkte vi. Vi hade bestämt att vi skulle börja tidigt för att vi skulle försöka komma undan regnet som vi hade hört skulle komma under dagen. Trots att vi körde vilse och började ca en halv timme efter den planerade tiden så trodde vi att vi skulle få bilderna klara innan regnet kom. Men inte. Precis när vi börjat fota så börjar dropparna komma, och med regnet kom kylan. Jag hade på mig jättefina klänningar och kände mig rätt tjusig måste jag säga. Men varm var jag inte. Korta klänningar och inga strumpbyxor är ingen höjdare i ett kallt och regnigt England kan jag lova... Som tur var blev jag räddad av en i min grupp som hade en väldigt fin päls (nej, inte äkta) som jag hade på mig för det mesta. Tack och lov för det :) Men trots att det var kallt och så, så var det himla kul! Killen som jag fotades med var väldigt gullig och vi skrattade rätt mycket åt vår situation. Där satt vi uppklädda till tänderna i en bil värd ca 100 000 pund eller nåt med ett vackert landskap i bakgrunden och kände oss som fjantar. Ingen av oss visste vad vi skulle göra eller vart vi skulle titta. Vi hade fått direktiv om att se avslappnade och glamorösa ut... Så nerkylda och nervösa som vi var så var det rätt svårt att nå upp till, men vi gjorde vårt bästa. En ganska komisk situation kan man säga :)

Nu är det bara att hoppas att bilderna blir någorlunda bra, och att jag och min modellkollega James inte blir förkylda....

1 comment:

Anonymous said...

hehe det lät najz! /ElE