Sunday, February 17, 2008

en helg i Nottingham

Da har man snart avverkat en hel vecka i Nottingham. Jag och Matilda har kommit fram till att det verkligen inte kanns som om det bara gatt en ynklig liten vecka sen vi kom hit. Skulle man aka hem nu sa skulle det kannas som om man levt ett helt liv har borta, ja nastan iaf... Vi har redan varit med om mycket, och mer lar det bli. Sa efter de har manaderna sa har jag en kansla av att jag och Matilda kommer kanna varandra valdigt bra. Det ar himla skont att ha nagon med sig som man kanner lite sen tidigare, saker och ting blir lite enklare da.

Idag ar det alltsa sondag och vi har haft en ganska lugn helg. Man orkar inte sa mycket nar allt runt omkring en ar sa struligt. Men nu har vi iaf flyttat och det blev riktigt bra. Vi bor i en liten lagenhet 10 minuter langre bort fram stan an vi gjorde tidigare. Men att avstandet blivit langre gor verkligen inte mycket nu nar vi slipper bo hos mannen med de elaka ogonen.

Imorgon ar det skola igen och det ska bli kul. Vi har en forelasning med en tjej som ar stylist pa amerikanska Vouge. Sa snart ska vi hem och fixa till oss, for ska man sitta och lyssna pa en stylist sa kan man ju inte se ut hur som helst!

Om en vecka aker vi till London och det ser jag fram emot hur mycket som helst. Vi ska pa antingen nagon utstallning om Vanity Fair eller besoka deras kontor, jag har inte riktigt koll pa laget dar. Jag och Matilda planerar att kanske aka dit en dag tidigare och hinna se lite mer av London, ingen av oss har ju varit dar tidigare. Vi far se hur vi gor med den saken, allt beror ju pa hur mycket det kostar att bo kvar och sa.



Det var de senaste nyheterna har ifran ett soligt Nottingham!

No comments: