Friday, May 11, 2007

nu är jag glad igen!

Tur att man inte är långsint. Det hade varit lite pinsamt att träffa han killen som varit lite emot mina uppsats ideér om jag varit helt tjurig. För idag så träffades vi och jag fick överlämna mina finfina enkäter som de förhoppningsvis tänker svara på. Och jisses så trevlig han var. Till och med engagerad i mitt arbete, hjälpsam och allt. Förvånande, men väldigt kul! Tack för det televerket! Nu är det bara att hoppas att några tar sig tid och svarar på min tjusiga frågor om den interna kommunikationen. Jag vet, låter lite halvmossigt, men det är rätt kul.

Vad som är ännu roligare är att jag träffade min kära vän Johanna idag. Det var inte igår. För det var idag...haha. Hon ska jobba som flygvärdinna i sommar, utan några erfarenheter om det så snodde hon jobbet framför flera andra som faktiskt hade gjort den typen av arbete förrut. Hon hade det rätta utseendet tror jag. Så där flygvärdinne-fräsch liksom. Ja och sen är hon ju väldigt trevlig och duktigt också, men jag tror hon vann på sin look!

En annan trevlig sak som hänt idag är att syster fick jobb på mitt jobb. Som hon har försökt, herregud dom måste ha ledsnat nu och bara tänkt "ja men ge tjejen jobbet nu då, hon ger ju aldrig upp!" Men se det ska man inte göra heller, för titta nu. Nu kommer hon få sitta där hela sommaren med den vackert klarblå tröjan och le, så som man måste le när man sitter i kassan...lite lagom falskt, men ändå med hjärta...svår kombination det där. Men det klarar hon.
Nu har vi ännu mer gemensamt, syrran och jag, PLU-nummer och jobbiga kunder, det är grejer det.

No comments: