Friday, May 11, 2007

"det borde du ta som en komplimang"

Idag när jag var och kopierade alla min enkäter så kom mannen som hade affären (ett sånt där ställe som man köper kontorsgrejer hos) fram till mig och började prata:

Han: "Här står du och fixar med ett specialarbete som ska va inlämnat imorrn antar jag, hehe" (han skrattar lite sådär "flicka lilla" aktigt)
Jag: "Nja, nästan...det är till min uppsats jag håller på och skriver"
Han: "Jaså är det så det heter nuförtiden, jag trodde att man sa specialarbete när man gick på gymnasiet"
Jag: "Det gör man nog, men jag läser på högskolan"
Han: "Ojdå, det var värst...du som är så ung. Men det var inte längesen du gick på gymnasiet va?"
Jag: "Nej, det va inte så längesen, fyra år sen är det"
Han: (stirrar på mig som om jag är helt knäpp) "Men du är ju inte så gammal, jag trodde du var typ 17"
Jag: (vet inte om jag ska skratta eller slå till honom) "Nej, jag 22...men jag brukar få höra att jag ser yngre ut (verkligen ingen lögn)
Han: "Ja du kommer nog få visa leg läääänge du"
Jag: "Tack jag vet" (ler lite)
Han: "Men det ska du ta som en komplimang vet du"
Jag: (tar mina enkäter och börjar gå) "Jodå folk brukar säga det" (ler lite igen)

Undrar jag hur länge folk kommer tro att jag är yngre än vad jag egentligen är...Visst det är bättre än om de trodde att jag var mycket äldre, men ändå, jag gillar min ålder som den är.

Får nog kapa lockarna och skaffa tantfrilla eller nåt. så kanske det jämnar ut sig.

No comments: