Friday, April 27, 2007

alla dessa bortförklaringar

Jag har en hel del att göra. Måste läsa de där himla uppsatserna och skriva reflektioner om dem. Helt onödigt om ni frågar mig. Men men, vad har en stackars student att säga till om? Sen måste jag börja förbereda inför den kommande (och skrämmande) B-uppsatsen. Min snälla och väldigt duktiga mamma har mejlat lite användbara grejer som nog ska underlätta förberedelserna. Man ska ju skriva ett PM (som det heter enligt denna mamma). Massa tjafs om vad man vill skriva om, hur man har tänkt göra det och varför...typ. Jag är inte jätteladdad inför skrivandet av denna uppsats, jag var det förrut men det har liksom svalnat. Kanske för att tentan gick åt skogen och jag vet att den måste göras om vid senare tillfälle. Ganska omotiverande. Som en liten glimt av hopp finns ju båtresan. Tack och lov för den. Eller kanske inte båtresan i sig. Utan snarare målet för den.

Som sagt, mycket som måste göras. Men jag är bortförklaringarnas drottning. Jag måste gå på en promenad (man blir MYCKET klarare i huvudet efter lite frisk luft). Jag måste rensa garderoben (hallå, vem kan plugga när man är rädd att garderobens överfulla innehåll ska anfalla en när som helst?!). Jag måste städa (ett välorganiserat hem, en välorganiserad hjärna!).

Jag ska bara.

No comments: