Tuesday, March 4, 2008

massa sjuklingar

Just nu är i princip ALLA sjuka. Alla snörvlar och hostar och har sig. Ja, det vill säga alla utom jag, jag blir inte förkyld "peppar peppar". Idag skulle vi har gjort vår övningspresentation och fått feedback på den, men en i min grupp var sjuk så vi fick skjuta upp det till nästa vecka istället. Vilket var rätt bra för min del för då hinner jag förbereda mig lite mer. Inte för att jag ska säga så himla mycket, men det kan vara rätt skönt att verkligen ha koll på vad jag ska bidra med. Jag känner till stor del att det här projektet är mer de andras grej, de har sett fram emot det här länge och planerat det redan innan jag kom hit. Så lite känner jag att jag gärna backar och låter dem köra på, jag förlorar ju inte på det liksom. Men det var himla skönt igår när vi satt hela dagen och pluggade för då hittade jag en grej som jag verkligen hade koll på. Vi skulle nämligen utforma en enkät som vi skulle låta några svara på (och sen fuskade vi fram resten av svaren...) Där kunde jag faktiskt bidra! För attans vad enkätfrågor det var att fixa till den där förbaskade B-uppsatsen. Nu kände jag att jag tog på mig den roll som mamma spelade för mig när jag skrev den uppsatsen. Jag visste vilka frågor som vi kunde ställa och på vilket sätt. Allt det där som jag och mamma höll på med i våras kom tillbaka till mig och jag fick möjlighet att glänsa lite, och sånt känns ju alltid lite bra :) Tack så mycket mammsen!

Men som sagt, presentationen blir nästa vecka och det kommer nog gå som en dans.

No comments: