Tuesday, March 24, 2009

totalt snökaos

Jag som var så säker på att nu äntligen var vintern slut. Nu är minsann våren på väg! Men kära nån va fel jag hade. Idag när jag vaknade så hörde jag ett oroväckande ljud utifrån. När man är van med blåst så lär man sig rätt snabbt att höra om det blåser lite grann, mycket eller jag-vill-inte-gå-utanför-dörren-för-då-blåser-jag-bort-mycket. Idag märkte jag snabbt att det var det senaste som förde liv utanför mitt fönster. Det är totalt snökaos här. Det tog mig säkert dubbelt så lång tid att gå till praktiken idag som det gjort de senaste fyra veckorna. Det lustiga var att det heller inte bara blåste åt ett håll så man i alla fall kunde vända bort ansiktet och slippa gå i blindo. Men nej, det spelade ingen roll åt vilket håll man vände sig för man fick ända snö och blåst rakt i ansiktet. Detta i kombination med att jag inte har världens största kroppshydda gjorde att jag höll på att lyfta från marken ett antal gånger. Plus att jag inte kunde vända på huvudet och titta mig för innan jag gick över vägar. Eller vända på huvudet kunde jag ju men jag såg ingenting. Så det var bara att gå och hoppas på det bästa. Det var skitjobbigt. Men det var inte det värsta med min tidiga morgonpromenad. Det värsta var när jag kom fram och såg hur fan jag såg ut i ansiktet! Jag har nämligen lyckats med bedriften att köpa världens sämsta mascara. Vilket syntes, i HELA mitt ansikte.

No comments: