Thursday, March 26, 2009

jäkla skit

Idag ska jag åka tillbaka till Kalmar. Jag hade som vanligt bokat in mig på färjan som går klockan 17 och skulle då vara framme i Oskarshamn klockan 20 vilket i sin tur skulle betyda att jag skulle ta bussen klockan 20.30 och då vara hemma i min lägenhet klockan 22.00. Fint som snus. Men så blir det inte nu. För det är nåt fel på båthelvetet! Så nu avgår jag (och de andra säkert lika bittra resenärerna) klockan 01.10 inatt. Vi är då i Oskarshamn klockan 04.00 istället och den första bussen till Kalmar går klockan 05.30. Vilket betyder att det lite härligt häng i avgångshallen på Destination Gotland innan jag kan komma hem. Jag är i Kalmar klockan 07.00 och jag ska vara i skolan klockan 09.00 för att ha presentation. Det kommer säkert gå strålande, om jag bara kan undvika att somna...

No comments: