Friday, September 5, 2008

tillbaka i Kalmar

Nu har jag kommit tillbaka till vardagen och studentlivet i mitt kära Kalmar. Det känns som en enda stor fest. Jag är så glad att vara tillbaka i min märkliga lilla OS-by och att föreläsningarna åter igen är i samma byggnad som de var det första året. Underbara, härliga, fina Kalmar Nyckel. Att det är mitt sista år här känns både skrämmande och roligt på samma gång. Tankarna på vad som händer när jag tillslut kan kalla mig för Informatör snurrar i huvudet på mig i princip hela tiden. Orkar jag fortsätta plugga ett tag till? Jag har ju lite funderingar på att nischa min utbildning lite. Eller är det smartare att direkt börja söka jobb för att kunna bli av med lite av det gigantiska lån jag dragit på mig under de senaste åren? Jag vet inte alls just nu. Men det löser sig alltid. Nu ska jag bara njuta av att vara här, framtiden får vänta ett tag.

No comments: