Tuesday, September 16, 2008

pisstelefon


Min hemtelefon är min värsta fiende för tillfället. Eftersom jag inte har någon nummerpresentatör så kan jag inte sålla bland mina samtal. Med detta vill jag inte säga att jag sållar bort folk som jag känner. Nej, det är dessa förbannade telefonförsäljare och marknadsundersökningsfolk och sånt som jag inte orkar med! Jag ljuger inte när jag säger att jag får MINST två sådana samtal per dag och nu pallar jag inte vara trevlig längre. Det hjälper inte att jag själv jobbat som telemarketingförsäljare, jag känner ingen som helst medkänsla eller plikt till att vara snäll och artig. Det har gått för långt nu helt enkelt. Att få något enstaka säljarsamtal ibland gör mig inte så mycket, men det här är groteskt. Jag får fler samtal från personer som ska pracka på mig saker än samtal från folk jag faktiskt känner. Vilket är rätt tragiskt. Så nu har jag tagit tag i saken och anmält mitt nummer till det här nix.nu, så förhoppningsvis slipper jag den här skiten nu.

No comments: