Sunday, September 28, 2008

Sökarna


Jag har precis kommit hem från Nina där jag sovit två nätter. Vi har haft det så mysigt att jag knappt ville gå därifrån idag. Eftersom vi gick ut i fredags så var vi lite bakis och sega igår och vad passar bättre då än ett filmmaraton? Vi började med att se Sökarna, som Nina tyckte var en SKANDAL att jag aldrig hade sett. En åsikt jag såhär i efterhand helt och hållet instämmer i. Den är ju klockren den filmen! När vi sett den så kände vi oss tillräckligt pigga för att ge oss ut och handla mat och hyra lite fler filmer. Det blev Solstorm med underbara Mikael Persbrandt och Sökarna: Återkomsten, det gick liksom inte att motstå att se fortsättningen på denna kultfilm. Tyvärr måste jag erkänna att Återkomsten inte var lika bra som originalet från –93. Kläderna är ju så nutida och inte sådär härligt färgsprakande som det bara kunde vara i början av 90-talet och replikerna är inte lika sköna och överspelade i den senare versionen. Efter flera timmars filmtittande så kände vi att vi ändå inte riktigt kunde få nog av Liam och Thorsten och att vi var tvungna att se den första Sökarna filmen en gång till, och sen somna in till Återkomsten…

No comments: