Friday, October 19, 2007

vart f-n tog husfriden vägen?!

Här sitter jag med mina mumsiga popcorn och smarriga kanelbullar (som mormor så snällt bakat till mig) och försöker ha en lugn Idol-kväll. Det går mindre bra kan jag säga. Mina grannar har nämligen bestämt sig för att ha en ordentlig fest ikväll...igen. Fasen de här grannarna är inte lika bra som de som bodde här förra året, då var det minsann mycket lugnare. Jag har absolut inget emot att de festar, men måste de göra det VARJE helg? Och måste de spela så sjukt hög musik? Det skakar i hela väggen ju. Piss.
Jag märker vissa tendenser (för att använda samma fina språk som vår nuvarande föreläsare, han ser alltid massa tendenser) till att mitt tidigare penionärsbeteende är tilbaka. I somras var jag besatt av vädret och nu gnäller jag på den festande ungdomen, inte illa för en 23-åring.

Idag har jag tränat, tredje dagen i rad nu faktiskt. Nu känner jag verkligen att jag är på gång här. Men jag har även kunnat konstatera det som jag har vetat hela tiden, nämligen att jag hatar att springa, jogga, ja allt som innebär att kuta utan nåt specifikt mål. Detta kan bero på att jag har löjligt dålig kondition, men jag väljer att skylla på att det känns mesigt. Så det så.

No comments: