Wednesday, October 17, 2007

long time no blogging

Kära nån va mycket jag har att göra nu! Statsvetenskapen är intressant men himla körig...många krångliga termer massa årtal och annat som ska bankas in i mitt lilla huvud. Som tur är börjar den tidigare svikande motivationen komma tillbaka nu efter en och en halv kurs. Det var verkligen trögt i början av terminen, det kändes inte det minsta kul att plugga. Men nu är det lättare att gräva ner sig i komparativ politik och allt som kommer med detta rätt torra begrepp.

Men trots att det börjar lossna nu och Kalmar känns riktigt skoj, så saknar jag Visby. Den här tiden på året är min absoluta favorit, och Gotland är aldrig så vackert som på hösten. Jag vill sparka bland löven längs strandpromenaden och dricka kaffelattes på Vinäger (nu inomhus såklart). Dricka vin med lillstrumpan i den underbara lägenheten (som fortfarande är mitt hem) och sedan skutta ner till Wallers för att sitta och skvallra och imponeras av hur fantastiska drinkar blir till.
Jag kan verkligen inte tänka på den ön med nåt annat än värme i hjärtat, och jag hoppas att när jag äntligen kommer dit om två veckor så bor fortfarande hösten kvar där. Det skulle va lycka det.

No comments: