Monday, July 9, 2007

nähä

Det blev ingen sol i helgen, bara massa jävla regn...det känns som om jag inte kan tänka på något annat än vädret. Jag känner mig som en sån där pensionär som jag annars brukar irritera mig på. En sån som slaviskt måste kolla på varje väderleksrapport för att se vad det ska bli för väder framöver. I vanliga fall brukar jag sucka och himla med ögonen över sådant, för man kan ju ändå inte göra något åt vädret, det blir vad det blir. Men just nu känns det viktigare än allt annat, jag vill så himla gärna ha soool! Och inte för att det blir mer sol bara för att man konstant kollar vädret på TV och i tidningar, men jag lever på det där lilla hoppet varje gång. Kanske säger/står de nu att nu, nu kommer värmen...

jag vet, jag är tragisk....

1 comment:

emma said...

Hej min lilla Petra!
Äntligen har jag hittat hit, tack vare Sandra :-) Det är roligt att läsa vad du har haft för dig den senaste tiden och det verkar som du lever livet! :-) Det verkar som du har en rolig sommar på din älskad ö med syster din. Själv sitter jag på ett dammigt kontor i Västerås och jobbar. Jag har sommarjobbat i 3 veckor och ska jobba i 3 veckor till..puh! Dock fyller man juh år snart, så det blir spännande! Jag har önskat mig halsband ifrån CC skye ;-) Annars har jag en allmän panik över vad som ska hända i höst. Antigen blir det det D-uppsats i Uppsala (!) eller så blir det ngt slags jobb i Västerås, usch, är jobbigt bara att tänka på det! I alla fall, jag önskar dig en trevlig sommar och jag hoppas att vi ses snart. Det blir väl till jul eller ngt ;-) haha..många kramar från Emma.