Thursday, July 5, 2007

bloggoholic

Det är lätt att fastna i bloggvärlden. Har man väl börjat läsa någons blogg så är det på något konstigt sätt svårt att sluta. Det blir liksom som ett beroende, man vill veta vad som händer i just den personens liv, just idag. Sen att man inte har den blekaste aning om vem denna människa är på riktigt spelar liksom inte så stor roll, inte i detta sammanhang i alla fall. För det som är roligt att veta är ju precis det som denna bloggande individ valt att dela med sig av till alla som råkar läsa det. Uppenbalrligen tyckte denna att det var så pass intressant, roligt spännande, löjligt...att man ville förmedla det till andra. Det är exakt detta som jag tycker gör bloggandet så intressant, man kan välja att följa en persons liv (de valda delar som publiceras i denna någons blogg) och på så sätt "lära känna" en människa som du med största sannolikhet aldrig annars skulle träffa.
Jag vet att många tycker att bloggandet är onödigt och bara en anledning till att självupptagna människor ska kunna få skriva om sig själva. Jag ser det inte så. Jag tycker att det är ett roligt sätt att förmedla åsikter, upplevelser och tankar med andra, de som inte vill läsa slipper ju, så varför lägga ner energi på att gnälla? Dessutom undrar jag vad det är för fel på att få en chans att få vara lite självupptagen och skriva om sig själv? Jag skulle gärna se att fler började blogga, kanske är det för att jag är en av naturen nyfiken person, eller så är det bara så att jag faktiskt tror att man mår bra av att få skriva av sig om något man tycker är kul och intressant, eller helt enkelt om den personen som står en allra närmast, sig själv.

No comments: