Tuesday, September 28, 2010

on a mission

Nu har jag bestämt mig. Mitt hår ska bli långt igen. Jag har varit sjukt dålig på att ta hand om mitt stackars hår och det får jag betala för nu. Bokstavligt talat. Egentligen skulle jag nog behöva boka en tid hos närmaste frisör men det tillåter inte min plånbok just nu. Så istället har jag tagit fram den egna saxen (som faktiskt är till för att klippa just hår) och suttit och gått igenom mitt hår och klippt av alla kluvna toppar jag hittat. Japp, det tog tid och jag har säkert en massa kvar men det ser lite bättre ut måste jag säga. Sen har jag köpt nåt som låter helskumt att ha i håret men som fungerar förvånansvärt bra vilket är kokosolja. I burken är det helt hårt men det smälter när man tar det i handen och blir till olja. Så det har jag geggat i hela barret och haft det som en inpackning för att sen skölja ur det och tvätta såklart. Eftersom mitt hår är så fruktansvärt torrt och jobbigt så trodde jag inte att det skulle hända så mycket men attans va mjukt mitt hår är nu! Jag är helt fascinerad. Så nu ska jag bara se till att använda min nya favorit ofta och även se till att skippa platt- och locktång så mycket som möjligt så kanske jag kan få tillbaka mitt långa hår.

No comments: