Tuesday, September 7, 2010

frustrerande

Att söka jobb är bland det mest störande som finns. Det är så mycket olika känslor inblandat i den processen. Det är alltid roligt att sitta och leta jobb som man kan söka och jag blir lika glad varje gång jag hittar en tjänst som låter rolig. Så jag börjar tänka på hur det skulle vara om jag fick det jobbet och hur glad jag skulle vara och hur fina kläder jag skulle ha på mig (jag vet, jag är knäpp). Allt känns så himla bra så jag söker jobbet och går och hoppas och väntar på ett samtal, ett samtal som aldrig kommer. För trots att jag söker tjänster som jag VET att jag är mycket väl kapabel till att klara så är chansen ytterst liten att jag skulle få dem, för jag har ingen erfarenhet av den typen av jobb. Nu kanske man kan tro att jag söker komplicerade tjänster och att jag helt enkelt är naiv och tror att jag kan klara vad som helst. Men så är det inte. Jag söker för tusan assistentjobb! Jag vill verkligen jobba som nån typ av administrativ assistent och få lära mig ett nytt yrke från grunden. Sitta i en kassa och och ta betalt kan jag redan och jag motiveras helt enkelt inte av den typen av arbete. Så jag vill lära mig något nytt. Men det får jag inte. För jag har aldrig jobbat med det tidigare. Snacka om Moment 22.

No comments: