Thursday, October 8, 2009

vad hände?

Under hela min tid som högskolestudent så trodde jag att allt skulle kännas så bra när examen väl var tagen och jag hade en riktig utbildning att luta mig mot. Men nu såhär 4 månader efter examen så måste jag säga att det ända jag känner är en gnagande ångest. Det är ju nu jag ska skaffa det där jobbet jag pratat om under de tre åren som slitande student. Nu ska jag tjäna pengar och bygga en karriär. Av någon anledning så trodde jag faktiskt att det var så det skulle bli. Men vad hände istället? Jo, jag sitter kvar i kassan på Ica på halvtid och sitter på ett callcenter och registrerar Apotekets pluskunder i en databas på halvtid. Inte riktigt vad jag hade hoppats på om man säger så. Men men, lite pengar trillar in på kontot varje månad och mina drömmar finns ju fortfarande kvar, någonstans.

1 comment:

Anonymous said...

Kul att du är igång igen! Saknat din blogg. Kämpa på, en vacker dag kommer jobbet med stort J.BP och Mammisen