Monday, January 28, 2008

mamma är så bra

Tänk att det alltid är lika härligt att komma hem till mamma. Det är nåt väldigt speciellt med att vara här i det mysiga radhuset, med mamma och bonuspappa. Här känner jag mig alltid lugn och väldigt välkommen...tack och lov. Just den här gången är det dessutom ännu skönare att vara här, för nu finns det verkligen ingenting annat jag kan göra än att bara slappa. Min plan med de här två veckorna innan jag åker till Nottingham är att läsa böcker (allt utom kurslitteratur), lyssna på musik och gå långa promenader. Det är en plan som jag är himla nöjd med faktiskt. Sen ska jag ju såklart träffa kompisar och umgås med den kära familjen också, men det är ju så självklart att det knappt behöver nämnas.

Det kommer bli bra det här. För nu kommer jag vara utvilad och full av energi till att ta till mig ALLT nytt som kommer hända de närmaste månaderna. Så några veckor av välbekanta ansikten och platser är nog den perfekta uppladdningen inför min tid som nördig och vilsen utbytesstudent.

No comments: