Friday, January 4, 2008

roliga veckor, men snart är det allvar igen

Jaha, då ska man snart tillbaka till Kalmar igen efter några veckors slappande i Södertälje och Visby.

Det har varit en jättehärlig jul och ett väldigt väldigt roligt nyår!

Tänk att en liten nyårssupé med lillasystern kan bli så himla skojig. Vi hade en riktig skaldjursmiddag och drack massa bubbel. Fast ännu skojigare och betydligt bubbligare blev det på dansgolvet då vi tagit oss hemmifrån och styrt stegen mot Hamnplan. Vi var så taggade att det var löjligt och feststämningen var på topp. Fram tills på slutet då jag tydligen blev sur, av någon anledning som jag inte minns... Jag stapplar hem själv och jag minns att jag går och muttrar över hur arg jag är, men jag tror inte ens jag fattade då vad anledningen till detta var. Stackars Erika kom hem ett tag senare och plingade på dörren, eftersom hon inte hade nån nyckel...eller hur var det nu med den saken... :) Jag öppnar efter att ha kravlat mig upp ur sängen och blänger på min oförstånde syster för att sedan bara slänga mig i sängen igen. Som tur är är jag ju inte långsint...speciellt när jag inte vet varför jag är sur. Så dagen efter var jag lika glad som vanligt igen, bara lite mer sliten.

Men nu är det snart Kalmar igen alltså. Känns helt okej, framförallt eftersom vårterminen snart är här och då är det England som gäller! En termin i Nottingham pluggandes Fashion Communication, det är vad som väntar mig den kommande tiden. Jag vet inte riktigt vad jag förväntar mig, jag försöker nog att inte ha några förväntningar eller förhoppningar överhuvudtaget utan bara ta det som det kommer. Just nu vet jag bara att jag ser fram emot det och det är det viktigaste.

No comments: