Tuesday, October 4, 2011

äntligen

Vi har flyttat! Som jag har längtat efter detta. Det känns nästan overkligt att vi faktiskt har ett sovrum (som vi inte kan sova i än då vi inte äger nån säng), ett stort badrum och ett fint fint kök. Som pricken över i:t så är allt helt nytt, ingen annan har bott här innan oss och allting är bara så fint och fräscht. Jag bara går omkring här och myser. Jag kan komma på mig själv med att sitta och titta runt i lägenheten och ofta upptäcker jag då att jag ler för mig själv. Tänk vad viktigt det är att man trivs hemma, jag känner verkligen det nu. Visst trivdes jag i vår förra lägenhet också, den lilla skokartongen hade sin charm, men det är inte alls på samma sätt som jag trivs nu. Nu är jag stolt över mitt hem och längtar tills jag får visa upp det för alla. Så har jag inte känt på väldigt väldigt länge och det är underbart. Så nu blir det middagar och fika hemma hos oss, alla är välkomna! Jag har till och med bestämt att jag ska bli grym på att baka. Man blir visst husligare av att trivas i sitt hem.

No comments: