Thursday, May 20, 2010

sommar sommar sommar

Vilken underbar dag det är idag! Solen skiner, fåglarna kvittrar och ögonen svider av pollen. Jag och Jonas har ätit en sen lunch på TGIF i Kungsträdgården och sen köpte vi mjukglass och satte oss och tittade på människor och pussades i värmen. Det var en perfekt försommardag och jag önskar att den hade kunnat fortsätta till en perfekt försommarkväll på en härlig uteservering. Men Jonas måste ju jobba så det blev inge av med det. Vilket kanske är bra eftersom jag måste plugga. Tyvärr så känns det inte så kul att plugga här hemma då jag mest blir arg över att jag är tvungen att sitta inne hela tiden. Vi har ju en finfin balkong som bara står (eller hänger kanske man ska säga) där och hånar mig! Men en tom balkong gör inte så mycket nytta då den inte är det skönaste att sitta på direkt. Så nu måste vi ta oss iväg till IKEA eller liknande så snart som möjligt och fixa utemöbler så jag kan få sitta ute och njuta medan jag pluggar.

No comments: