Sunday, May 16, 2010

min egen lilla gräsplätt

Jag har alltid sett mig själv som en typisk lägenhetstjej. Det har varit självklart för mig att mitt framtida hem alltid kommer vara i en lägenhet. En stor mysig lägenhet med balkong. Till stor del har det nog handlat om att jag har min pappas ord klingande i öronen, "det är så jobbigt med hus, då måste man klippa massa gräs och fixa hela tiden". Så med tanke på att jag knappt kan hålla liv i en plastblomma så har det varit givet för mig att jag inte kommer bo i hus i framtiden. Nu har jag dock varit med om något som till viss del ändrat min syn på det här. Härom dagen så hjälpte jag mamma och Janne i trädgården. Det skulle rensas och snyggas till i rabatterna inför sommaren. Jag var på otroligt dåligt humör för det var verkligen inte nåt jag såg fram emot. Men har man lovat att hjälpa till så gör man det bara, inget gnäll. Så snacka om att jag blev förvånad när arbetet satte igång och jag tyckte att det var riktigt kul! Jag rensade bort ogräs och krattade och lade ut täckbark och slet upp gamla buskar för glatta livet. Så efter några timmar i trädgården kände jag att en liten gräsplätt till tomt kanske inte är helt fel ändå... Något att fundera på i alla fall.

No comments: