Wednesday, April 21, 2010

just nu

Jag har det rätt bra just nu. Livet känns liksom som att det är på väg åt rätt håll och saknade pusselbitar börjar sakta men säkert hitta sin plats. Egentligen vet jag inte riktigt varför det känns så bra, ingenting har ju direkt förändrats. Jag tror helt enkelt att jag har hittat ett lugn som tidigare inte funnits där. Visserligen känns det jobbigt att jag inte har ett fast jobb och att vi fortfarande bor i en andrahandslägenhet. Det är självklart saker jag hade önskat varit annorlunda. Men jag inser också att allt har sin tid och att det kommer att lösa sig. Jag är på väg åt rätt håll och jag är på väg åt det hållet med helt rätt person. En stor och viktig del i mitt lugn och lycka handlar om Jonas. Utan honom hade den största pusselbiten i mitt liv fortfarande saknats.

No comments: