Thursday, April 22, 2010

en härlig dag

Vissa dagar är bara bättre än andra. Så är det ju. Med det sagt kan jag lätt konstatera att idag var en av de riktigt bra dagarna. Jag och Jonas var i Älvsjö och gick på Mat och vin mässan. Det fanns massa goda saker att äta och dricka. Framförallt dricka. Jonas den stackarn jobbar ikväll så han fick spotta ut alla goda droppar. Men det gjorde banne mig inte jag! Vi gick runt och pratade med flera olika vinmänniskor som mer än gärna fyllde på vårt glas (mitt glas) och pratade druvor, syra och distrikt. Jag nickade och höll med medan Jonas kom med smarta och kunniga inlägg. Han pratade och jag drack, precis som vanligt med andra ord. Eller okej, jag pratade lite och han drack faktiskt lite grann han med. Hur som helst så var det väldigt trevligt, och gott.

No comments: