Thursday, June 18, 2009

en ny sommar väntar

Igår var jag på Vinägers invigning. Det betyder att det är sommar. Vinäger en ett fantastiskt ställe som får en att tro att man är utomlands för en stund. Mitt i vackra Visby ligger denna restaurang/bar som är helt omgiven av vackra blommor och slingrande murgröna. Mitt i allt detta finns en stor rund fontän som man kan sitta på. Det är både vackert och mysigt men samtidigt ett grymt partyställe. Och bakisställe. Jag och Erika har tillbringat x antal slöa dagar på Vinägers stora vita soffor med en smarrig avocado och philadelphia-macka med en svalkande iste till. En helt oslagbar kombination när huvudet är lite segare än vanligt. Jag tycker väldigt mycket om det här stället och det ska bli härligt att möta en ny sommar där.

1 comment:

Anonymous said...

Jag är inte alls avundsjuk. Jag längtar inte heller alls till jag kommer ner till ön. Inte alls. Inte ett dugg. / kika