Monday, April 6, 2009

no more tentaångest!

Idag fick jag tillbaka resultatet på min senaste tenta. Och jag klarade den! Det betyder att det inte bara var min senaste tenta utan även min sista. Jag har inga tentor kvar att skriva här på Högskolan i Kalmar. Nu är det bara C-uppsatsen kvar och sen är den här tiden över. Det är en makalös lättnad att ha klarat den här sista tentan för jag var så säker på att jag inte hade gjort det. Jag har legat sömnlös i en vecka, ända sen jag skrev den och haft ångest över hur jag ska göra. För om jag inte klarade den så skulle jag antagligen inte fått ut min examen nu när vi slutar. Då hade jag fått haft den här tentan hängande över mig och blivit tvungen att göra den i höst eller nåt. Men nu behöver jag inte oroa mig längre, ångesten är bortblåst och jag är otroligt lycklig och lättad! Sen att det är vår nu med strålande sol och en vecka i Visby som ligger framför mig nu gör mig inte direkt mindre glad! Life is good helt enkelt. Hade ekonomin tillåtit så hade jag unnat mig nåt fint nu men det får vänta tills nästa liv.

No comments: