Tuesday, January 20, 2009

tjohoooo!!

IMORGON FLYTTAR JAG!!!

Tack och lov för denna härliga dag, jag trodde aldrig den skulle komma! Vid samma tid i morgon sitter jag tillsammans med Jonas i mitt lilla mysiga hem, där ingen annan än JAG bor. Attans vad skönt det ska bli!
Trots att jag har sett fram emot den här dagen så har den också varit lite skrämmande, för jag har inte riktigt haft koll på hur själva flytten faktiskt skulle gå till rent praktiskt. Min fina Nina har lovat att ställa upp som chufför och bärhjälp men problemet var ju att vi inte hade tillgång till någon bil. Visst kan man hyra en och det var ju planen från början men sen visade det sig att man var tvungen att lämna 2500 kronor i nån jäkla depositionsavgift när man skulle hyra, för det har man ju ofta i slutet av månaden, som student...Jag kan utan att ljuga säga att jag har varit nära att flippa ur av stress (tilläggas bör att jag i vanliga fall är väldigt stresstålig). Men så helt plötsligt, som ett skänk från ovan så erbjuder sig Ninas nya rumskamrat att hjälpa till, för hon har precis flyttat hit och har sin skåpbil kvar här! Så inte nog med att hon lånar ut den hon ställer även upp och hjälper till att flytta.
Så nu har allt löst sig, tack vare en tjej jag aldrig träffat. Vissa människor är ju bara helt fantastiska!

No comments: