Saturday, January 3, 2009

en lördag

Idag har jag varit och kollat på Jonas när han spelade innebandymatch. Hela tre mål gjorde han, min duktiga karl. Då matchen ägde rum ute på landet hade vi fått låna mamma och Jannes bil vilket var väldigt skönt. Vad som var mindre mysigt var att dagen till ära snöade det av bara tusan. Jag måste erkänna att när vi var på väg hem igen och det hade blivigt isigt på vägarna så var mina nerver lite ur balans. Men resan gick bra och vi kom fram helskinnade. Tyvärr så fick jag den briljanta ideén att vi skulle åka och storhandla nu när vi ändå hade bil. När vi packat in alla kassarna i bilen och skulle ta oss därifrån blev det snabbt tydligt att något inte stämnde. Bilen levde sitt eget liv och envisades med att svänga runt åt helt fel håll hela tiden. Det visade sig att ABSsystemet var ur funktion och därför kunde vi inte ta oss fram på den glashala vägen. Vi ringde Janne och beklagade oss (här är jag rätt säker på att Jonas puls bankade på ganska rejält). Efter att ha tryckt på massa knappar och stängt av och startat om bilen några gånger så löste sig problemet och vi kunde ta oss hem. Väl hemma var båda helt slut så det fick bli till att sova lite. Detta lugna tempo har sedan fortsatt resten av dagen och kvällen har ägnats åt att äta en himla massa (lite bra var ju storhandlingen trots allt) och kolla på Gudfadern I. En helt vanlig lördag alltså.

No comments: