Friday, December 19, 2008

underbart

Äntligen är det "jullov"! Som student vid högskola/universitet så har man ju inte riktigt lyxen att verkligen få vara ledig över jul och nyår. Man har visserligen inga föreläsningar och måste inte vara på plats på skolan. Men ledig är man då rakt inte. Vi har fått så många olika examinationsuppgifter att göra de kommande veckorna att jag har svårt att få grepp på allt. När läraren började berätta om allt vi skulle göra och när det skulle vara klart (för alla delar har ju såklart olika inlämningsdatum) så höll min stackars hjärna på att överhettas. Det tog ju aldrig slut! Kvinnan bara fortsatte och fortsatte att ösa ur sig grupparbeten, abstract, essays och analyser vi skulle sysselsätta oss med över "lovet". Jag kunde inte komma därifrån fort nog!

Efter den starten på dagen så måste jag säga att det verkligen blev bättre efter några timmar. Jag och Nina hade sån tur att vi slapp sitta på den fruktansvärt trånga och långsamma bussen till Stockholm eftersom vi fick åka bil hela vägen. Två trevliga pojkar skulle ta bilen till huvudstaden och kunde då ta med oss på färden. Det blev en mycket trevlig och pladdrig resa som till och med tog mig hela vägen fram till dörren här hos min kära mamma.

Nu ska jag spendera några härliga dagar i mitt kära Södertälje, sen bär det av mot vackra Visby för nyårsfirande!

No comments: