Wednesday, November 19, 2008

ytligheter

Vintern är härlig på många sätt och vis. Men en aspekt av vintern som inte ligger på min plussida är vad detta klimatet gör för mig rent fysiskt. Jag är ju alltid en torris både när det gäller hår och hud året runt. Men aldrig blir det så illa som när vintervädret slår till. Feta krämer och dunderinpackningar konsumerar jag som en galning under årets allase månader. Allt för att slippa ha hår som mest liknar ett knippe Svinto eller en hud som känns tre storlekar för litet. Mina annars starka och fina naglar blir helt plötsligt tunna som papper och skivar sig, vilket de aldrig gör annars.
Visst, detta är ett lyxproblem, men det gör det ärligt talat inte mindre irriterande.

2 comments:

Anonymous said...

jag lider verkligen med dig. du har så oerhörda problem i ditt liv mitt lilla hjärta. jag förstår inte hur du orkar leva som du lever just nu..;) hahaha

jag måste säga att det verkligen känns som igår när vi åkte tillsammans till kalmar första gången. din termin skulle börja och vår sommar tillsammans va slut. så helt plötsligt så är det snart jullov. tiden går fort när har kul.. :D

du o jag...<3

Anonymous said...

Älskade lilla unge.... det är inte alltid så lätt men du vet att du har ditt skyddsnät som fångar upp och lyfter dig!! Lite jag, lite lillasyster och mycket Jonas..... Det ska bli härligt när du kommer hem till jul så jag får pyssla om dig och jobba på så blir du snart en nykläckt och duktig Informatör. Puss puss mamma