Thursday, November 27, 2008

music to my ears

Det är inte helt konstigt att man influeras av de man umgås med. Man blir som man umgås heter det ju. I mitt fall stämmer det verkligen när det gäller mitt nuvarande musikval.

Nina är den som har haft störst del i detta då hon är den som helt klart har fått mig att öppna ögonen (öronen) för nya grupper och artister. Utan henne hade jag aldrig börjat lyssna på Pete Murray, Neil Young, Dixie Chicks, Joni Mitchell mfl mfl. Jag har ju alltid varit en riktig poptjej men det börjar avta så smått märker jag. Hon har fått mig att uppskatta en helt annan typ av musik. För vem hade för några år sedan kunnat trott att jag idag skulle gå runt med The Ramones i öronen?

Jonas har också varit med och biragit till den här förvandlingen. Det finns nämligen ingen jag lyssnar på så mycket just nu som Johnny Cash. Mannen med stort M.

No comments: