Sunday, July 20, 2008

på sistone

Sommaren bara rullar på, allt för snabbt som vanligt. På onsdag fyller jag år vilket är ett tydligt bevis på att sommaren snart är slut. Men det är ju mycket roligt som ska hända här innan jag tar mitt pick och pack tillbaka till Kalmar. Först och främst ska jag som sagt fylla år. Jag älskar att fylla år, det är lika roligt nu som när jag var fem. I år blir det lite middag hos plastfarmor och tydligen en present från Jonas som kommer få mig att inse vilken bra pojkvän han är, som om jag inte redan vet det liksom! Sen ska det firas lite mer i helgen, med lite fest och lite utgång. Det går inte att fira så mycket när man är urfattig, vilket jag är nu...men på fredag är det löning så då ska det firas. Det första jag ska göra när pengarna kommer in på kontot är att unna mig en klippning. Det var år och dar sen jag klippte mig, typ. Så nu ska några centimeter av och det ska bli underbart för mitt hår ser ut som ett råttbo just nu, vilket inte är jättecharmigt eller överdrivet smickrande. Jag brukar alltid klippa mig på samma ställe här i Visby, men jag ska vara lite vågad och byta salong. Omväxling förnöjer har jag hört. Förhoppningsvis gråter jag inte när jag går därifrån...jag är ju lite känslig när det gäller mitt barr.

Så att så ser min kommande vecka ut, plus en himla massa jobb såklart...

No comments: