Tuesday, October 13, 2015

Att söka jobb är inte kul, det är faktiskt riktigt trist Så även för denna eviga optimist För man måste leta, skriva, ändra och anpassa Allt med förhoppning att alla andra kunna utklassa Och denna ständiga önskan om erfarenhet Gör att frustrationen växer, när jag faktiskt vet Att jag har mycket att erbjuda och kan en hel del Gör att jobbsökandet mest känns som ett spel Och vi ska inte ens prata om den där eviga väntan På att någon annan anser att just jag kan vara den rätta jäntan Att vänta är ju inte direkt min starkaste gren Ja, i den är jag faktiskt vansinnigt klen! Det är dags att på detta få fason Jag vill ju bara få arbeta med kommunikation! Ett år på Berghs, en sväng på IKEA och en kandidatexamen Är lite av vad som ryms på CV:t för den här damen Jag vänder mig nu till er, familj, vänner och bekanta Får ni nys om jobb som för mig skulle kunna vara intressanta Eller kanske hör ni om några som söker ett nytillskott En person som älskar research, strategi, analys och annat flott Hör då av er till mig för jag vill så gärna, hitta en plats där jag kan växa Vara delaktig i projekt som är roliga, spännande och komplexa Likea, kommentera och dela gärna detta Så är det kanske du som hjälper mig till jobbet som är det rätta Tack! ❤️


No comments: