Wednesday, October 27, 2010

ett leende kommer man visst långt på

Tänk att det gick så bra i måndags. Bättre än jag någonsin kunnat hoppas på. Jag fick jobbet och nästa vecka skrivs det kontrakt. Det här är mitt första riktiga jobb, ett jobb jag kan se långsiktigt på och som jag känner att jag kan satsa på. Jag är medveten om att det kommer vara tufft men i det här fallet känns det som om det är värt det. Trots att det här inte riktigt är ett jobb som jag tidigare sett mig ha så känns det bra. Det är utmanande och spännande och jag tror att när jag väl kommit in i det så kommer det bli kul. Sen ska jag ju vara ärlig och medge att det är många saker omkring själva tjänsten som gör mig lite extra glad. Att jag äntligen ska få ha ett jobb där jag får bära mina egna kläder och känna mig fin på dagarna är något jag längtat efter länge. Sen att kontoret ligger väl placerat inne i stan med Sturegallerian som granne gör inte saken sämre. Det kommer nog leda till en del trevliga (och välbehövliga) tillskott till min garderob. Sist men inte minst ser jag fram emot att för första gången i mitt liv ha en inkomst som inte innebär att en stackars 1000-lapp sitter kvar på kontot efter det att räkningarna är betalda.

Så nu är det dags. Mitt vuxenliv väntar runt hörnet.

1 comment:

Erika Gustrén said...

Jag är SÅ stolt över dig sisen! Du är så himla duktig! Rock on!