Tuesday, August 12, 2008

idag. 080812

Idag var min sista schemalagda dag på jobbet. Jag kan ju helt klart säga att jag inte blir jätteledsen om jag inte behöver gå dit igen den här sommaren, om jag inte själv ska handla såklart. Det är så skönt att känna att jag faktiskt ska få lite ledighet innan skolan börjar. Dessutom skulle det ju inte skada att jag får lite mer tid med min Jonas innan vi återigen ska bo i olika städer. På tal om det så är jag så kluven just nu. Jag längtar ofantligt mycket efter studentlivet i Kalmar. Underbara, efterlängtade Kalmar. Staden där jag funnit så många människor som jag vet kommer vara vänner för livet. Jag längtar efter att få träffa dem varje dag och plugga i en stad där jag känner mig hemma och där jag kan ha kontroll över mina studier. Kontroll var ju något jag inte alls kände i Nottingham, så nu ska det bli himla skönt att få tillbaka den känslan. Trots allt detta så vill jag verkligen inte att hösten ska komma. För hur ska jag kunna lämna Gotland? Eller närmare bestämt, hur ska jag kunna lämna Visby och Byrumsgatan 11? Den fantastiska lilla ettan på bottenvåningen där jag i över 2 månader levt samboliv med min fina fina Jonas. Vi har det ju så bra här, och jag kommer sakna det. Väldigt mycket.

No comments: